Dag 24: Series kijken - Reisverslag uit Ko Tao, Thailand van Julia en Anne - WaarBenJij.nu Dag 24: Series kijken - Reisverslag uit Ko Tao, Thailand van Julia en Anne - WaarBenJij.nu

Dag 24: Series kijken

Blijf op de hoogte en volg Julia en Anne

22 Juli 2014 | Thailand, Ko Tao

Allowa allemaal! Wat een teleurstelling vanochtend... Vannacht hoorde we al dat het keihard aan het regenen was, maar toen we vanochtend wakker werden, was het nog steeds aan het regenen. We leven met jullie mee in Nederland als het regent...

Wat eigenlijk nog wel het stomste is: we hebben dus niet gesnorkeld vandaag.... Om half 9 zou de receptie open gaan waar we ook onze snorkeltocht hadden geboekt, dus gingen we maar even vragen hoe en wat. Weer typisch Thais: half 9 is niet half 9, maar het vrouwtje kwam rustig om tien voor 9 aangelopen onder haar parapluutje. Ze was hartstikke vriendelijk en zei dat het geen probleem was om de tocht te verschuiven naar morgen. Hoewel de boot toch zou vertrekken, besloten we toch niet te gaan, want het weer leek niet beter te worden. Als het morgen weer geen lekker weer is en we de snorkeltrip niet gaan doen krijgen we gelukkig wel ons geld terug! Maarja wat doe je dan op een eiland waar het allemaal draait om zon, strand, zee, duiken en snorkelen, en nu keihard regent??? Jaa precies, niks dus eigenlijk! Gelukkig hadden we al héél snel een manier bedacht om ons in dit hondenweer te vermaken; heerlijk op bed onze series en films kijken. En jaa dat hebben we zeker gedaan. Na de eerste aflevering van pretty little liars hebben we weer even een yoghurtje en heerlijke appels gehaald om lekker op bed te kunnen ontbijten. Voordat we gingen hebben we allebei (voor het eerst!!) even een ORS genomen, omdat we ons toch een beetje futloos en suffig voelden. Het heeft voor ons gevoel wel een beetje geholpen! Morgen nog even eentje om onze mineralen gehaltes weer op pijl te krijgen. Na ons ontbijtje hebben we de tweede aflevering van pretty little liars gekeken. Na deze aflevering wilden we toch wel even 'iets' doen dus besloten we opzoek te gaan naar het restaurantje wat we in de Lonely Planet hadden zien staan. In de Lonely leek het wel een stukje lopen, maar we waren de straat nog niet uit of we hadden het al gevonden. Jaa wat nu?? We hadden gisteravond alle straatjes al een beetje verkend dus heel veel nieuws was er niet te ontdekken. We moesten nog opzoek naar een bandje van Koh Tao, dus zijn we daar maar even naar gaan kijken. Nog niet gevonden helaas, maar dat moet wel goed komen! Na onze korte uitje gingen we weer terug naar onze hotelkamer om rara... Weer een pretty little liars te kijken!! Het was namelijk helaas nog steeds beestenweer. Nu waren we weer helemaal bij met onze serie en was de vraag; what's next? We hebben eerst nog even gelunchd met onze granolarepen die overigens heerlijk waren (in de smaken dark chocolate, peanut butter en honey and oats). Na ons snackie besloten we maar een film te gaan kijken. We kozen voor "That awkward moment" (speelde Mr Zac Efron namelijk in ;D). Het was een erg komische film over 3 mannen die single zouden blijven maar toch één voor één in allerlei liefdesrelaties belandden. Na de film wilden we 4 handen op 1 buik kijken (programma over tienermoeders (geen zorgen hoor ouders!) van bnn), maar het streamen ging te sloom. Vervolgens probeerden we rtlnieuws of nos journaal te kijken om het laatste nieuws over MH17 te horen, maar ook het journaal wilde niet echt soepel afspelen. Toen besloten we maar aan een nieuwe serie te beginnen (heel slecht voor deze verslavingsgevoelige seriefans). We gingen door het enthousiasme van Hannah kijken naar Prison Break! En inderdaad wat een spanning! De twee afleveringen (ieder 45 minuten) vlógen voorbij, zodat het al snel toch wel etenstijd was :). We liepen naar Sairee om eettentjes uit de lonelyplanet te scoren, maar kwamen na vele restaurantjes bezichtigd te hebben toch tot de conclusie dat we In Touch er het leukst uit vonden zien (stond wel in de Lonely Planet trouwens, maar dan als uitgaan/bar). Juul bestelde noodles met kip, groenten, ananas, cashewnuts en soyasaus. Anne ging voor een indian curry met kip en ui (was heel lekker gekruid) en rijst. En voor de vitamientjes hadden we ook nog maar een gemixte groentesalade besteld. Het eten kwam echt in 3 minuten, dus we konden al snel beginnen met smullen. Het tentje ziet er verder heel gezellig uit met overal lampionnetjes, een terrasje boven de zee (waar we hebben uitgebuikt op de ligkussentjes) en een mooie houten inrichting. Anne voelde zich opeens niet zo lekker en voelde zich nogal misselijk.. We waren Anniek (meisje uit Maasluis die ook vrijwilligerswerk deed in Singburi) tegengekomen en hadden afgesproken om nog gezellig een drankje te doen, maar toen anne zich niet lekker voelde en zeker nadat ze had overgegeven besloten we meteen naar ons hotel te lopen en lekker in bed te gaan liggen. Nu gaan we waarschijnlijk (als we het redden met ons drukke schema morgen!!) morgen gezellig een drankje drinken. Toen we thuis kwamen kropen we allebei meteen in bed en hebben we nog heerlijk een aflevering Prisonbreak gekeken, waar we allebei kleine stukjes van hebben gemist door onze dichtvallende oogjes. We hopen dat het vannacht droog blijft, zodat we morgen dan wel echt kunnen gaan snorkelen! En Anne moet zich natuurlijk weer helemaal top voelen na hopelijk een goede nachtrust, maar anders vermaken we ons ook wel met nog een middagje series kijken!

Dikke kus Juul en Anne