Dag 21: Hat Chaweng - Reisverslag uit Ko Samui, Thailand van Julia en Anne - WaarBenJij.nu Dag 21: Hat Chaweng - Reisverslag uit Ko Samui, Thailand van Julia en Anne - WaarBenJij.nu

Dag 21: Hat Chaweng

Blijf op de hoogte en volg Julia en Anne

19 Juli 2014 | Thailand, Ko Samui

Zijn we weer en nog steeds van het eiland Koh Samui!! Na een heeeeerlijke nacht te hebben geslapen met de zee weer op de achtergrond, waren we weer helemaal klaar voor een nieuwe heerlijke strand dag. Snel onze bikini's aangetrokken en naar de zeven eleven gelopen om yoghurt te halen voor het ontbijt en natuurlijk 2 lekkere flessen koud water. Onze yoghurtjes aten we weer op op het strand voor onze hutjes en we genoten van het mooie uitzicht op zee. We hadden besloten om vandaag naar Hat Chaweng te gaan, het mooiste en langste strand van Koh Samui volgens de Lonely Planet. Het zou daar ook een stuk drukker en toeristischer zijn en daar hadden we niet zoveel zin in, maar we vonden wel dat we Hat Chaweng gezien en ervaren moesten hebben. We liepen langs de weg opzoek naar een taxi en na een tijdje hielden we er een aan en na onze afdingskills gebruikt te hebben werden we naar Chaweng Beach gebracht. Hier op de eilanden rijden ze ook als gekken; nog net inhalen voor de bocht, keihard naar beneden scheuren van de heuvel en vervolgens weer keihard remmen... We hebben het tripje weer overleefd en werden afgezet vlak voor het strand. We moeten toegeven dat het water nog blauwer was op dit strand en het zand nog witter. Met de toeristen viel het heel erg mee. We hebben een stukje langs het strand gelopen op zoek naar (gratis) strandbedjes met een parasol. De parasol was uiteindelijk totaal niet nodig, want heel zonnig was het eigenlijk helemaal niet helaas... We zagen 2 vrije bedjes en besloten daar maar te gaan liggen. Volgens mij hadden we de bedjes wel moeten betalen, maar er is niemand op ons afgekomen dus dat hebben we maar gelaten. Voor ons lag een man met zijn vrouw op 2 bedjes. Het was duidelijk te zien dat zij al wat langer hier waren want ze hadden al een flinke bruine/zwarte kleur. We raakten aan de praat met de man en hij vertelde dat hij uit Zweden kwam en hier al jaren naar toe gaat in de zomer. Hij gaat alle eilanden af en geniet elk jaar met 100000%. Hij wist ontzettend veel te vertellen over lekkere eetplekjes en mooie stranden. Hij hoorde dat wij uit Nederland kwamen en zag dat we nog best 'jong' waren, maar toen we vertelden over onze reis was hij helemaal enthousiast! Het klonk fantastisch vond ie (net als ons Engels trouwens zei hij, hij vond dat we heel goed engels spraken!). We vroegen aan hem of er een reden was waarom er hier zo super veel scandinavische mensen zijn. Daar had hij niet echt een antwoord op, maar hij gaf inderdaad toe dat er heel veel mensen van Scandinavische afkomst op de Thaise eilanden te vinden zijn. Na zijn toekomstplannen te hebben gehoord (na zijn pensioen wilt hij elk jaar 6 maanden op een eiland bij Phuket gaan wonen) hebben we even een verkoelende duik genomen in de zee. Het water was weer verrukkelijk. We hadden wel en beetje dorst dus bestelden 2 heerlijk shakes: aardbeien-bananen smoothie en een verse mango sap. Onder het genot van deze drankjes droogden we op om naar het 'centrum' van Chaweng te gaan om even de winkels te gaan bekijken. We liepen de boulevardachtige straat van Chaweng in. Overal waren winkeltjes, maar vooral allemaal Sam Same (but not different). Alle toeristenshops waren ongeveer precies hetzelfde, dus al snel waren we vrij moe en uitgeshopt. We zijn ook nog even in een Westerse shopping mall geweest, maar de kleren daar waren heel duf en tuttig (of veeeuls te duur). Wel hebben we in een soort marktstraatje 2 vette zonnebrillen gekocht voor maar
3,60 € per stuk!! Na nog even doorslenteren, besloten we maar weer terug naar het veel leukere en minder-toeristische Lamai terug te gaan om nog even te chillen en vervolgens een plek te zoeken om te eten. De restaurantjes waren allemaal vrij leeg in de straten, maar op het strand was nog wel wat leven en we belandden dan ook in een strandtentje. We bestelden een sweet&sour chicken, een indian curry en rijst. We hadden al een beetje het idee dat het niet helemaal goed ging bij de ober met bestellen, maar we hadden onze bestelling al wel 3x herhaald en hij zei: yes! Yes! Het eten kwam al vrij snel, en toen de ober het neerzette, zei hij: one sweet & sour and one massuman. Geen indian curry dus!! We zeiden dat we indian curry hadden besteld en hij ging het checken bij zijn collega die de bestelling had opgeschreven. Deze sukkel kwam vervolgens naar ons toe en beweerde dat wat op onze tafel stond toch echt een indian curry was. We geloofden er geen snars van, want er dreven aardappels en uien in de saus (typisch massamun) en de indian curry was rood/oranje en ons bordje was geel. Maar we hadden geen zin in gezeik en massuman is tenslotte heerlijk, dus we hebben het gewoon gegeten, maar we vonden het wel een beetje aso (we hebben dan ook geen fooi gegeven hehehe). Na het eten zijn we over de beach terug naar huis gewandeld en is Juul nog bijna in een krab gaan staan! Scheelde echt een haartje! Eenmaal bij ons strandhutje zijn we lekker op het zand gaan liggen om nog even te skypen, muziek te luisteren en sterren te kijken; in 1 woord: genieten!!! Terwijl we aan het sterren kijken waren, liep er echt een leip rare man (sowieso helemaal wappie door drank of drugs) met een soort gekke elektrische gitaar door de branding. Hij maakt een geluid wat je amper nog muziek kan noemen en was waarschijnlijk een poging aan het doen te zingen. Hij leek een soort gekke wolf die naar de sterren en de zee jankte. Wij vermaakten ons echter wel met dit vreselijk valse privé-concert, maar vroegen ons toch wel af met wie die man hier in godesnaam op het eiland was. Met deze heerlijke romantische afsluiter van de dag doken we vrolijk ons bedje in en vielen vrijwel meteen in slaap (zo moe waren we van een dagje liggen op het strand haha).

Tot snel iedereen!
Dikke kus,