Dag 20: Lamai Beach - Reisverslag uit Ko Samui, Thailand van Julia en Anne - WaarBenJij.nu Dag 20: Lamai Beach - Reisverslag uit Ko Samui, Thailand van Julia en Anne - WaarBenJij.nu

Dag 20: Lamai Beach

Blijf op de hoogte en volg Julia en Anne

18 Juli 2014 | Thailand, Ko Samui

Hee hollanders, hier de 2 Bob Marley's van Koh Samui! Vanochtend werden we wakker en we hadden gisteravond al besloten dat we samen de deur van onze A-vorimige bungalow open zouden doen, zodat we omver geblazen konden worden van ons prachtige uitzicht. Na 1,2,3 te hebben afgeteld deden we de deur open en zagen we een bounty wit strand, palmbomen voor de deur en helderblauw water. De zon was ook al aardig aanwezig. We kleedden ons aan en liepen naar de zeven eleven voor ons ontbijtje. We kochten allebei 2 heerlijk yoghurtjes, 1 nieuwe smaak trouwens; Fuji appel, die erg goed beviel. Na het ontbijtje liepen we over het strand richting het 'echte Lamai beach' (wij zitten op een soort privé stukje wat bij de bungalows hoort) om 2 ligbedjes en een parasol op te zoeken. Uiteindelijk vonden we een leuk stukje strand waar we voor een prima prijs de hele dag 2 strandbedjes en een parasol konden huren. Om 10 uur lagen wij al helemaal gesetteld in de zon als 2 braadborsten, klaar om gebraden te worden. Met ons 12-minuten omdraai schema zorgden we ervoor dat we niet als kreeften van het stand zouden lopen, maar als 2 lekkere sappige gebraden worstjes. Natuurlijk zochten we vaak genoeg verkoeling in de heerlijke heldere blauwe zee. Met muziek luisteren, mensen kijken op het strand en een beetje slapen vermaakten we ons tot een uur of 5. Er zijn opvallend veel mensen van Scandinavische afkomst, die ook nog eens veel te bruin zijn voor een Scandinaviër zijn doen. Om 5 uur besloten we richting dé beroemde rotsen van Lamai te lopen: rotsen in de vorm van de menselijke geslachtsdelen. Hin ta was het mannelijke geslachtdeel (de piemel dus) en Hin Yai het vrouwelijke deel (dat spreekt voor zich!). De piemel was van 300 m nog steeds te zien, aangezien deze trots stijf omhoog stond, maar met de vagina hadden we toch wat meer moeite. Na even zoeken (onze dirty minds ingeschakeld) vonden we haar dan toch! Vervolgens hebben we door het straatje van Lamai gelopen opzoek naar wat lekkers op te eten. Na niet lang zoeken kwamen we op een soort martktje met allemaal kraampjes met het lekkerste Thaise eten. We hebben 3 groente loempiaatjes gehaald, 1 portie rijst groente kip en 1 gemengde salade. Alles was voor take-away want wij vonden het wel romantisch om op het strand te dineren met uitzicht op de branding. Terwijl we zaten te smullen (het eten van de straat is hier namelijk écht goed!) begon het donker te worden en konden we wat verder op het strand een kleine fireshow aanschouwen. We bleven dus nog heerlijk liggen en relaxen op het strand, terwijl we de branding op de achtergrond hoorden en tuurden naar het strandleven en de nachtelijke hemel. Maar deze dames zijn zeker niet lui; we hebben in het zand namelijk ook nog even de "love handles" work-out gedaan van Instagram. Vervolgens hebben we de al 1095 foto's (!!!!!!!) van onze reis bekeken op de camera om nog eens flink na te genieten! Helaas werden onze ultieme happiness feelings wel een klein beetje verstoord door enkele muggenbeten en beten van beesten die we niet eens willen kennen. Maar gelukkig is de held van deze reis nog niet op: TIGER BALM!!! Onze hele benen en voeten hebben we ondergesmeerd, dus nu kunnen we weer normaal doen zonder continu te krabben! Eenmaal teruggewaggeld naar ons hutje hebben we nog even via Wifi hele leuke maar goed geprijsde hotelletjes in Bangkok, Seminyak en Ubud geboekt, waardoor er nu lekker veel geld overblijft om leuke dingen te doen en te shoppen in Bali :)!! We hebben net heerlijk gedoucht om het zand van de meest rare plekken weg te halen en na een after-sun insmeersessie zijn we inmiddels lekker in bed geploft!

Jullie horen snel weer van ons!
Veel liefs,
An en Juul

• 19 Juli 2014 - 08:30

Oma Mieke:

dag anne en juul, goedemorgen . voor mij washet ook een hele goede morgen,
    toen ik als eerste contact met de buitenwereld (na meesjes en Gijsje )jullie vrolijk
    reisverslag kon lezen .Mijn pc. was nog te lui ??? om te antwoorden..maar nu lukt het , alleen
    kan ik geen lang verhaal vertellen ( gelukkig voor jullie )want ik krijg dadelijk , vroeg , mijn
    zusje op de koffie : het wordt hier ook ca 30 Celsius tropen !!!
    Ik open de koffie met foto's van Esther, Jos en Isabel in singapore ...dus dat gaat goed worden.
    Dag pierewaaiers , ik geniet ook weer met jullie mee, Oma heej mieke met een dikke knuff