Dag 3! - Reisverslag uit Singburi, Thailand van Julia en Anne - WaarBenJij.nu Dag 3! - Reisverslag uit Singburi, Thailand van Julia en Anne - WaarBenJij.nu

Dag 3!

Door: An en Juul

Blijf op de hoogte en volg Julia en Anne

01 Juli 2014 | Thailand, Singburi

Vandaag is de tweede dag aangebroken van het vrijwilligerswerk! Gisteren zijn we, toch wel behoorlijk gesloopt, vrij snel naar bed gegaan nadat we ons eerste reisverhaal hadden gemaakt. In onze kamer gingen we nog even lekker een frisse koude douche nemen om het verf eraf te spoelen. Onder de douche kwamen dan toch de eerste lichamelijke mankementen van deze flexibele ladies naar boven: Op Anne's voeten is vrijwel geen stukje normale huid te vinden omdat er alleen maar muggenbulten zitten (ondanks de DEET) en bij Juul zijn haar anders witte vlekken op haar rug helemaal rood en dik geworden. Na deze nacht slapen, Kaboemie was nu wel aanwezig, waren helaas de bulten als de vlekken nog niet echt beter geworden, dus we houden Juul's rug maar goed in de gaten. Het ontbijt was vandaag (verrassend genoeg) rijst gecombineerd met sandwiches met mayo, ui, tomaat, komkommer en ei. Inmiddels gaan deze ontbijtjes er bij ons beide goed in! We hebben de vlekken even aan Phil, het mannentje van het vrijwilligershuis, laten zien en hij had het ook nog nooit gezien, dus gelukkig is het geen gekke tropische ziekte. Vervolgens gingen we weer in een "busje" met pi one. Ook vandaag crossen we lekker door naar het weeshuis, maar nu maken we even een tussenstop bij Chasang Plaza, een soort marktje/winkel waar we flessen luizenshampoo kopen om de kinderen te gaan ontluizen vandaag. Als we rijden in het open busje waait het enorm dus onze haren staan bij aankomst in het weeshuis ongeveer alle kanten op behalve omlaag :). De tocht naar het weeshuis is wel heel boeiend met vele rijstvelden, veel tempels, afbeeldingen van de koning en koningin van Thailand, schapenhouders (op scooters!?), krotten aan de vuile rivier en palmbomen. We zijn bij een doktertje (no english) met juul en ze heeft pillen en crème gekregen dus hopen dat het snel over gaat! We hebben vandaag weer 3 muren glad geschraapt en geverfd en natuurlijk een heerlijk middagdutje gedaan in de hangmatten/op een kleedje. Daarna zijn we lekker "thuis" gaan chillen met de Wifi en andere vrijwilligers. In de avond zijn we nog naar een avondmarkt gegaan, maar we stellen de shop-honger nog even uit tot Bali zodat we niet alles meer mee hoeven te nemen. Wel hebben we, jaja verstandig, wasmiddel en kleerhangers gekocht zodat we onze bezwete en bestofte kleren kunnen wassen! Verder in de avond gewoon gechilld met de andere vrijwilligers hier en we zijn zo bekaf dat we zo maar eens gaan wassen, douchen en slapen. Slaap lekker alvast Nederland! Dikke kus An en Juul

• 01 Juli 2014 - 19:15

Miekevanbeers:

Hallo dag Kladderkatjes,jullie liggen nu nog lekker op een oor"heb net
    mamma esther uitgezwaaid die weer heerlijk gemanteld heeft en nu
    nog ff naar de dagpauwoog gaat . Janneke was straks ook hier, heeft
    m'n Limoentje z'n afscheidsbad gegeven, zodat "neef "Otto ", een
    lachend Limoentje kan gaan rijden .Ik ga nu de appeltaart klaarzetten
    voor Janpiet en Carolien: die komen mij ook goed nieuws brengen :
    Annemiek is ook over naar het tweede jaar , dus die kunnen ook vacantie gaan houden.
    Zeg kinders beterschap met met muggenaanvallen en TE vurige plekken . Is de verf wel
    goed Anne, bewaar een monster voor Vader Jos...die weet misschien wel een
    tegenstof !Alaaf kinders, kijk weer uit naar jullie volgende verhaal .
    Knuf van oma.

m'n Limoentje z'n afscheidsbad gegeven, zodat "neef "Otto ", een
    lachend Limoentje kan gaan rijden .Ik ga nu de appeltaart klaarzetten
    voor Janpiet en Carolien: die komen mij ook goed nieuws brengen :
    goed Anne, bewaar een monster voor Vader Jos...die weet misschien wel een
    tegenstof !Alaaf kinders, kijk weer uit naar jullie volgende verhaal .
    Knuf van oma.

• 01 Juli 2014 - 22:49

Esther Van Beers:

Hee girls,

verstandig dat jullie naar de plekken hebben laten kijken. Niet koorstig verder? Misschien is het wel een reactie op de voeding? Maar jullie weten hetngetwijfeld beter.
    Was het leuk omluizenmoeder te spelen? Bij die jochies ben je r zo doorheen met het gemillimeterde haar, maar die meiden hadden toch vlechten? Belgie-vs is nog 0-0, na de eerste helft. Ben inmiddels we benieuwd naar de foto's. Kunnen jullie wat posten?
    lieve groet, (mama) Esther

• 02 Juli 2014 - 03:43

Jos Prinsen:

Hoi Anne en Julia, Moet wel veel aan jullie denken aangezien het hier in Maleisie ook zo lekker zweetweertje is en jullie dus ook met verf bezig zijn!Leuk onm te lezen dat jullie het goed gaat daar. Ik vroeg me alleen af of jullie nou met die luxe nekkussens in de hangmat liggen?:-) Groetjes Jos

• 02 Juli 2014 - 13:37

Oma Mieke:

Dag kinders , sorry dat jullie 2 x m'n verhaal kregen Internet was gestoord
    maar een aardige Ziggoman heeft me vanmorgen geholpen met zijn toverstaf...
    en weg was het euvel . dag kinders , ploeter lekker : hier isdoor janneke en Esther
    gisteren ook hard gewerkt en door MAX ook .groetjes, eenijverig lerende oma.

• 02 Juli 2014 - 19:04

Wim Van Der ZAnde:

Hoi lieve dames,

Wat leuk deze vrolijke mooie verhalen. Thailand is toch al voorjullie een bijna gewone wereld met alleen wat andere gebruiken en net wat warmer, goedkoper. Wees voorzichtig met gezondheid en het verkeer. Geniet ervan dames. Ik ga jullie volgen. Ik had eerste het plan om gewoon te wachten op julli verhalen na terugkomst, maar dat is toch wat ouderwets. Schrijf maar door!

Dikke kus dames

Wim