Dag 18: tijgers en live muziek - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Julia en Anne - WaarBenJij.nu Dag 18: tijgers en live muziek - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Julia en Anne - WaarBenJij.nu

Dag 18: tijgers en live muziek

Blijf op de hoogte en volg Julia en Anne

16 Juli 2014 | Thailand, Chiang Mai

Hee hee thuisfront en bloglezers in de rest van de wereld!

Vanochtend hadden we eigenlijk een uitslaapochtendje gepland met de wekker om 10.00, maar we waren allebei eigenlijk al om 9.00 ongeveer wakker, dus gingen we maar uit bed. Waarschijnlijk door de lange nacht die we in de jungle hebben gemaakt. Na onze ochtend buikspieroefeningen, sprongen we onder de douche en vroeg Juul of er nog een taxi was naar het noorden (Anne was nog aan het aankleden). De taxi via het hotel was al weg, maar hij schreef de beloofde deal op een blaadje zodat we deze aan een andere taxichauffeur konden laten zien. Maar wat gingen we nou dan doen in het noorden..? NAAR DE TIJGERS!!! Jaja wij gaan vandaag tijgers aaien en kroelen! We gingen eerst weer eens even een lekker ontbijtje naar binnen werken (we slaan de lunch altijd over dus we ontbijten maar goed). We hebben vandaag de homemade muesli met yoghurt geprobeerd (OMG VOORTREFFELIJK-- morgen weer) en een aziatisch croissantje met jam (beetje kleffie, maar wel heel lekker). Na nog even onze jungleblog te schrijven in het zonnetje van het ontbijtbarretje, gingen we op zoek naar een taxi. Een zeer goed engels sprekende vrouw (ze was wel mannelijk maar goed) in een túk-túk wilde ons brengen wel brengen voor die prijs naar het Tiger Kingdom. Voorin stapte nog een vrouw die vermoedelijk de lesbische vriendin van de taxichauffeuse was (wordt hier overigens totaal geaccepteerd en niet echt raar naar omgekeken). Na een ritje van ongeveer 40-45 minuten kwamen we aan bij het Tiger Kingdom. Deze chica's lijken misschien wel heel cool, maar we scheten hem toch wel een beetje toen we het ticket hadden gekocht voor de medium tigers en we dus niet meer terug konden. Na dus nog even een toiletbezoek voor een zenuwpis werden we daarna binnen 5 minuten opgehaald om naar de tijgers te gaan. We liepen naar de medium tijgers, lazen de instructies (geen flits, altijd van achter benaderen, niet te dicht bij het hoofd etc.) en waren vervolgens als eerste aan de beurt om de kooi in te gaan. Juul ging als eerst naar de eerste tijger terwijl Anne als een leipe paparazzi foto's zat te maken( de foto's met de tijgers zijn trouwens echt leuk geworden). Vervolgens was anne aan de beurt en nam julia de rol van paparazzi over. Onze instructeur/ begeleider prikte 2 keer met de stok tegen de buik van de tijger waar anne achter zat te poseren en opeens stond de tijger op en begon te lopen. Eigenlijk wel een goed teken (hoewel we een beetje schrokken), want dat betekende dat de tijgers niet plat gedrogeerd waren. Onze oksels begonnen ondertussen wel steeds meer te klotsen bij het idee dat we dus echte tijgers aan het knuffelen waren!!! We dachten dat dit de tijger was met wie we op de foto mochten en mochten knuffelen, maar nee we liepen naar de volgende tijger die heerlijk op een tafel een dutje lag te doen. Dit was ook een mannetje, maar deze was een stuk dikker dan de vorige. Want ja, volgens onze begeleider was dit een vreetzak en at die heel veel (ook veel vlees, mensenvlees...). We gingen weer om de beurt met het beest op de foto en schoten zoveel mogelijk foto's. De begeleider wilde ook foto's van ons tweeën maken: allebei liggend met onze hoofden op de buik, anne de straat omhoog houdend, met onze duimen omhoog en alsof we zelf tijgers waren door onze handen in de vorm van tijgerklauwen te houden (raaaaaauw!!!) Daarna gingen we door naar de derde tijger, deze lag ook, waar we overheen mochten hangen en liggen terwijl we de tijgerbuik een massage gaven. Na weer een hele fotosessie was het helaas al weer tijd om te gaan, man wat was dat kwartier omgevlogen. Maar wat een ervaring!! In de túktúk stroomde er nog steeds adrenaline door ons bloed en konden we alleen maar zeggen hoe cool dit wel niet was! We hadden gewoon met echte tijgers gehugd!!! Eenmaal terug in het hotel hebben we langzaam aan de tassen ingepakt zodat we de rest van de middag en de avond nog in Chiang Mai konden doorbrengen. We hadden wel een beetje een routetje bedacht om te gaan lopen, naar een tempel wat verder weg die we nog niet hadden gezien. De tempel hebben we echter helemaal niet gezien, want eenmaal op weg kwamen we erachter dat we de kaart niet meehadden. We besloten maar op goed geluk te gaan lopen en ons geweldige richtingsgevoel te volgen (uhum). Uiteindelijk hebben we een heel groot rondje gelopen om het hele oude centrum van Chiang Mai heen. Maar dit vonden we geen probleem want we kwamen in een buurtje waar geen toerist te bekennen was, maar we echt liepen tussen de Thai die o.a. Hun kinderen van school aan het halen waren of aan het praten waren met enkele monniken. We hadden al besloten dat we deze avond op het marktje met allerlei kraampjes en live muziek zouden gaan eten. We hebben meteen even een plekje veroverd, want we hadden de vorige keer al gezien dat het heel druk was. Het was onderhand 6 uur en we hadden niet geluncht, dus een beetje honger hadden we wel. We konden niet goed kiezen dus besloten we van allemaal verschillende tentjes wat te eten; een loempia, gegrilde champignons inclusief spicy sause en een portie pad thai (noodles met groente, ei, pinda's, taugé,wortel). Al het eten was echt heerlijk en terwijl we aan het eten waren startte de live music op. Een soort van thaise reggae maar met echt een heerlijke sound door de drums, basgitaar, saxofoon, trompet en de zanger met roze broek en geweldige uitstraling. Het hele marktpleintje is hier vol maar wij hebben gelukkig een lekker plekkie gevonden aan een tafel. We hebben uitzicht op een heel lief klein Asiatisch jongetje die in zn blote bastie en een schortje heeerlijk aan het swingen is op de relaxte sound hier op het plein. Naast ons zit een ontzettend aardig stel uit Manchester (23/24 jaar ongeveer denk ik) die ook aan het travellen zijn hier en wel een beetje hetzelfde over dingen denken als wij (Chiang Mai leuker dan Bangkok, over de jungletrek etc.) De jongen heeft net voor 2 baht 2 armbandjes voor zn vriendin gekocht terwijl ze die helemaal niet wil en ze zegt met het leuke accent: "I don't bloody want one!!!", maar ze krijgt ze toch! Wij zitten inmiddels aan een heerlijk toetje van mangosticks en nog een soort pannekoek met chocola en banaan, ook weer zooo lekker allemaal! Terwijl we lekker op het marktplein aan het genieten zijn, kunnen we ook heerlijk mensen kijken en bespreken. Het is wel echt grappig hoe makkelijk Nederlanders uit de toeristengroep te pikken zijn. Bijna altijd als we mensen van veraf het stempeltje Nederlands geven, blijken ze vaak ook Hollanders te zijn. Na nog wat genieten van de live muziek, zijn we teruggelopen naar ons hotel om nog even lekker te chillen op de kamer, muziek te luisteren en de laatste spulletjes te pakken voor onze vlucht morgen naar bounty eiland koh samui!!! We kunnen niet wachten!!!!

Heel veel liefs aan iedereen!