Dag 10: ezelen met lepels - Reisverslag uit Singburi, Thailand van Julia en Anne - WaarBenJij.nu Dag 10: ezelen met lepels - Reisverslag uit Singburi, Thailand van Julia en Anne - WaarBenJij.nu

Dag 10: ezelen met lepels

Blijf op de hoogte en volg Julia en Anne

08 Juli 2014 | Thailand, Singburi

Heee goedemorgen iedereen!

Toen we vandaag opstonden begon de belgische haas weer met een kreunconcert, maar wij gingen gewoon lekker douchen enzo en toen hield ze gelukkig op :) Als ontbijt hadden we vandaag weer sandwiches met rijst. Na dit ontbijtje was het weer tijd om naar het weeshuis te gaan! Gezelli met Roos en ook Ien en Djuun waren weer terug uit Bangkok. Eenmaal bij het weeshuis aangekomen inspecteerden deze Hollandse boerinnetjes eens even het gras en tot onze verbazing zag het er best goed uit! Hopelijk gaan de graswortelen in de grond zitten en kunnen we het voetbalveld realiseren. Vervolgens zijn we voor verandering niet gaan painten, maar vandaag hebben we met cement en tegels helpen een vloer te leggen! Het was wel hard werken maar het resultaat mag er zijn! In de middag aten we een lekker omeletje met rijst in het "restaurantje" en hebben we weer getukt op de matten. In het weeshuis hebben we smiddags nog meer tegels gelegd, dus hopelijk komen we deze week nog lekker ver met de vloer in de "eetzaal". Op de weg terug in de truck hebben we heeeerlijk in het zonnetje gezeten en zijn we weer een beetje bijgekleurd! Maar deze terugrit was meer dan alleen maar tannen! We reden langs een soort bruinachtige stroom water of rivier en ineens zat op de kant een soort krokodil! En niet een kleintje ook! Een echte krokodil was het trouwens niet waarschijnlijk, want mensen zeiden dat het iets van een Comodo was (wat dat dan ook mag wezen?). Helemaal leip! Toen we weer aankwamen bij het weeshuis begon het niet heel veel later weer een beetje tropische te regenen. Niet heel verkeerd, want het koelde wel een beetje af. Om 5 uur was het weer etenstijd: rijst met groente in een zoet sausje en iets wat we niet echt weten wat het was, maar we gokken tofu met... Geen idee. We hadden een afspraak om om 5 uur (onze tijd) met onze zwetende en afgepeigerde moeties te facetimen, maar helaas zoals heel veel dingen hier werkte de WiFi op dat moment niet al te best helaas.. Hopelijk morgen dan?! Normaal gesproken staat op dinsdagavond de night Market op het programma, maar vanwege de regen ging die niet door. Je kon nog wel mee met de truck naar die je naar de zeven eleven bracht, maar daar hadden wij niet zoveel behoefte aan dus bleven wij gewoon chillen ik het vrijwilligershuis en hebben we ons weer even op de hoogte gesteld van het nieuws in de wereld (nu.nl maar natuurlijk ook Facebook, snapchat en whatsapp, niet geheel onbelangrijk!). Toen de andere terugkwamen hebben wij even om de beurt een douche genomen en daarna met z'n alle ge-ezeld. Maar niet het normale ezelen, nee nee maar ezelen met lepels! Als je een setje compleet hebt moet je zo snel mogelijk een lepel van de tafel grissen en als je er dan geen hebt, heb je een letter (E,Z,E,L). Maar wij gingen natuurlijk niet tot ezel, maar tot ezelinnetje, veel leuker! We werden door de spel meteen weer helemaal wakker en bloed fanatiek. We hebben dus maar vast afgesproken dat we dit morgen rond 2 uur s nachts voor de wedstrijd ook nog maar even gaan spelen, dan zijn we meteen helemaal wakker en in de strijd moed!! Vanavond waren alleen niet normaal veel muggen; dwars door iedereens kleren heen. En dan ook niet 1 muggenbult, ohnee hoor meteen 6 op 1 plek. Weer heerlijk lek geprikt dus. Na een tijdje hielden we het niet meer, dus zijn we naar onze kamer gegaan en gaan we zo heeeerlijk slapen! Even goed uitrusten voor morgen en dan zijn we er weer helemaal klaar voor! Klaar voor een ochtend hard werken, ene middag in het zwembad en een avond met voetbal. Kan niet beter dus, al zeggen we het zelf (naja oke misschien toch iets beter: GEEN MUGGEN! en NEDERLAND WINNEN!) Nou verzopen katjes daar in het lage land, wij gaan onze oogjes sluiten en dromen over onze mooie vloer die we vandaag hebben gelegd (en over andere dingen, maar die blijven geheim ;)!)

Dikke Thaise kussen, X

• 09 Juli 2014 - 20:46

Esther:

Hee stoere meiden,

Fijn zo'n Johan Cruijfveldje in Singburi, voor kindjes met Sigmapetjes. Wat grappig.
    En een tegelvloer in het weeshuis. Jullie mogen verniewend bezig zijn daar. Je krijgt dan ook het gevoel dat jullie aanwezigheid er echt toedoet! Mooi. En ik denk dat jullie met weemoed afscheid nemen zondag/maandag?
    Maar eerst nog hopelijk een/twee oranje overwinningen en nog een paar mooie Singburiverhalen! Tot snel lieverds